visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Friday, July 9, 2010

Task successfull..

Salam..

Hari yang best hari ni. Dari petang menghadap laptop. Sakit mata aku ni. Nak tengok tv pun dah tak nampak dah ni. Power mata dah naik ke??atau mata aku kabur sebab asik tenung screen handphone yang kecik ni??

Apa-apa pun task aku dah success. Task apa Najlaa oii. Ala task main-main. Boring duduk rumah takde buat apa. Smalam dalam pukul 2 pagi lebih aku berborak dengan ibu aku. Aik tak tidur lagi?hmm aku dah memang biasa tidur lambat ni. Insomnia la katakan.

Borak-borak dengan ibu aku pasal gambar kucing dalam laptop aku ni. Memang banyak sangat. Comel pulak tu. Then ibu aku suruh aku printkan gambar kucing- kucing tu. Pastu ibu suruh aku buatkan frame sekali. Kalau aku buat frame pakai model board je la nampaknya.

Hah yang bestnya ibu aku suruh aku decorate ruang-ruang kat atas. Suruh aku design hall atas. Wah aku memang suka decorate ni. Ibu dah bagi lampu hijau apa lagi, petang tadi startla aku mendesign. Guna sketchup je then render. Lepas tu edit sikit pakai photoshop. Edit lighting la especially-nye.

Bila dah siap render ngan edit aku pun tunjuk la kat ibu aku. Tak tau la dia suka ke tak sebab ibu aku ni cerewet. Bila tunjuk ibu cakap "wah cantiknya. Hah boleh la ni. Nanti tunjuk kat ayah." macam-macam lagi ibu tanya.'mana nak dpt lampu mcm tu?mana nak cari frame cm tu?'..haha banyak betul ibu aku tanya. Teruja sungguh.

Fuh lega bila design aku proceed. Kalau time study dulu susah betul nak proceed design. Ada je yang tak kene. Then ibu suruh aku design living n dining pulak. Konsep dia nak ceria. So aku rasa aku nak buat konsep moden kontemporari macam design hall atas yang aku buat petang tadi.

Lepas ni nak belek-belek buku id, home, d+a nak cari idea lagi. Baru la aku rasa masa aku terisi. Kalo tak asik tengok tv je memanjang.

2 comments:

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa