visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Tuesday, July 13, 2010

petunjuk ke apa?

Salam...

Wah semalam boleh la aku kategorikan mimpi aku tu mimpi indah. Indah??hah ye la. Kebelakangan ni asyik nighmare je. Aku pun tak tahu la kenapa. Why?nande?Haishh seronok la mimpi malam tadi. Mungkin sebab semalam Sepanyol menang World Cup sebab tu aku boleh mimpi benda yang seronok.

Hah padan muka Belanda kalah. Tak suka dengan Belanda. Tak tahu la kenapa aku tak pernah nak suka dengan Belanda. Dah la suka main kasar. Memang patut la dapat kad kuning banyak. Penjahat. Dah la penjajah. Haishh tetiba pulak geram. Sabar...sabar...

About my dream last night, aku tak tahu la tu petunjuk ke mainan tidur semata-mata. Nak kata aku buat solat istiharah belum lagi. Confius jugak ni. Tak tahu la mimpi tu petunjuk ke apa. Dalam mimpi aku tu semua orang bahagia n suka masa tu. Riang je suasana masa tu.

Hmmm...penyayang, baik, lembut, sopan...bahagianya la aku kalau betul-betul jadi. Ambil berat pasal aku. Gegendang telinga aku ni mendengar kata-kata yang enak aje. Indahnya la hidup.

Ya aku dapat rasakan ketulusan hati pada dirinya. Kelembutan dalam setiap tindakan mencairkan hati aku yang susah nak dicairkan juga sebenarnya. Aku rasakan yang pohon-pohon di padang pasir tumbuh mengnijau, sehijau dan setinggi pokok-pokok seperti di hutan-hutan khatulistiwa mengibaratkan kasih sayang yang dicurahkan. Tidak layu dan tidak menguning daunnya.

Jika ini benar-benar terjadi aku ucap alhamdulillah. Syukur padaMu Ya Allah kerana telah mengurniakan insan yang dapat menjagaku dengan seikhlas hati di bumi-Mu ini.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa