visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Friday, June 18, 2010

Kehidupan semalam...

Anak ini sedang berfikir apakah ia akan pergi dari hidupnya. Ingin beradu di atas katilnya di kamarnya yang amat disayangi dengan tenang. Anak ini sedang cuba melelapkan mata. Terpejam rapat. Tetapi matanya tidak membenarkan keadaan ini berlaku. Ia lebih suka membiarkan anak ini terkebil-kebil memikirkan masa-masa lalu dan memori-memori yang telah tercipta sepanjang hidupnya.

Insomnia. Anak ini menghadapi insomnia sejak kebelakangan ini. Perit untuk ditanggung. Anak ini sebenarnya inginkan rehat yang secukupnya untuk menjalankan hari-hari esok tetapi mata tidak membenarkan ia berlaku. Tapi mengapa. Terbawa-bawakah anak ini sewaktu belajar dahulu dengan tidur yang tidak cukup dan selalu lewat. Tapi sampai bila?

Sudah puas mencuba melelapkan mata. Kepala sudah sakit seperti diketuk-ketuk dan perut yang semakin terasa kosong. Anak ini perlu tidur. Tidak ingin berlaku lagi kejadian seperti tadi. Rasa yang tidak enak. Anak ini berteleku di atas selembar sejadah membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Belum pun habis bacaan, badan sudah menggigil dan lesu. Pandangan hampir gelap dan berpinar tetapi dengan semangat yang kental, anak ini menghabiskan juga bacaannya sehingga habis berdoa bersama titisan-titisan jernih. Hati hanya berdoa yang terbaik untuk hidupnya dan menghabiskan sisa hidup dengan bertakwa kepadamu Ya Allah. Ampunilah dosa anak ini.

Hidup yang tidak diketahui sampai bila. Ada perkara yang dirasakan akan terjadi suatu hari telah pun terjadi sedikit demi sedikit. Anak ini ingin mengadu tetapi pada siapa. Tidak mahu menyusahkan bonda dan ayahanda. Anak ini lebih takut jika bonda mengetahui apa yang sedang dilalui. Tubuh yang tidak terdaya dengan mata yang berpinar sehingga mahu pitam dan tersungkur di atas lantai. Mengapa ia berlaku sejak akhir-akhir ini. Anak ini perlu mendengar nasihat bonda. Makan ikut waktu. Jangan terlewat. Ya Allah anak ini memohon agar diberikan kesihatan yang baik untuk anak ini meneruskan sisa-sisa hidupnya. Amin Ya Rabbal A'lamin.

2 comments:

  1. wahh da ade blog!!!
    same la wey kite menderite insomniaaaaa ;)

    p/s:folow la blog aku :P

    ReplyDelete
  2. wuuaaa..insomnia..hate dat u know..

    p/s: aq dah folow blog ko dah..x cyo g check

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa