visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Tuesday, June 29, 2010

Ikut Siapa Aku?

Ikut siapa aku?

ibu kata wajahku mirip ayah

kulitku juga ikut baka ayah

anak perempuan banyak mirip ayah

anak lelaki mirip ibu

 

Siapa ikut aku?

adik bongsuku ku ikut aku

wajahnya mirip wajah ketika kecilku

dari segi fizikal dia miripku

dari dalaman berbeza dariku..

solekan bukan diriku

untuk cantik dan lawa perlukah bersolek?

bila orang mula suka, ramai mungkin akan kecewa

 

Solek hanya dirumah ayahku berkata

mungkin ketika sudah menjadi suri

di dunia luar tidak perlu

hanya solekan sedikit sahaja perlu

di mata sudah ada kecantikan yang abadi

 

Ikut siapa aku?

hati dan perasaanku

yang pemalu dengan kaum adam

malu bercerita soal cinta antara adam dan hawa

sudahku ketahui hari ini

pemaluku mirip ibuku

malu berhadapan dengan kaum adam

bertemu mata lari lintang pukang

 

Ikut siapa aku?

ikut ibuku perangaiku

soal cinta amat malu

tidak tergedik disana sini

surat diterima tidakku balas

cuma hadiah diterima

 

Ikut siapa aku?

suka akan seni dan keindahan kata

aku mirip ibu dan ayahku

cinta akan seni lukis dan muzik

suka memetik not-not muzik

samada gitar atau keyboard

ku petik ikut irama hati yang tulus akan muzik

membaca nota muzik amatlah gagap

bermain hanya mengikut emosi

 

Aku duduk diam

mengingati segala percakapan dan teladan

aku perlu menjadi aku

menukar kepada orang yang baru tidak perlu…

aku tetap aku…

2 comments:

  1. perghh ayat2 ko mmg indah la laaaaaaa,
    giller killer laaaaa,
    yeah be ur self,
    no need to be like other people :)

    ReplyDelete
  2. hehe tq..tq..
    ntah la..lately aq sker ayt yg puitis2

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa