visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Saturday, June 19, 2010

Kejadian Hari Ini

Salam…

Hari ini mungkin seperti hari-hari semalam. Amat sukar untuk melelapkan mata. Malam ini aku akan mencuba untuk tidur awal walaupun tahu akan kepayahan yang akan dilalui seperti hari semalam.

Lewat petang tadi berlaku suatu kejadian. Berdosakah diriku ini memperlakukannya seperti itu. Bukan aku sengaja meninggikan suara atau memasamkan muka kerana waktu itu aku sedang menantikan sesuatu yang hampir tiba beberapa minit saja lagi. Ya Allah, hambaMu ini memohon kemaafan dariMu. Aku telah alpa dan tidak dapat mengawal perasaan yang ketika itu ku rasakan kelam. Sayang amat aku terhadap keluargaku yang bahagia ini. InsyaAllah…

image

My family…Luv u all

Hampir bulan Julai. Beberapa minggu saja lagi Julai akan tiba. Aku pula sudah berkali-kali dipanggil oleh staf-staf tempat aku menjalani praktikal dulu. Mereka mahu aku berkhidmat di sana. Amatlah gembira hati ini. Duit ingin kucari untuk keperluan diriku. Sampai bila aku ingin bergantung hidup dengan duit ibu dan ayahku saja?Maka aku inginkan pekerjaan. Cemburu hati ini dengan rakanku yang sudah mendapat kerja. Rakanku yang sudah menghabiskan pengajian di UiTM Jengka.

Tambahan pula aku tidak mendapat tawaran melanjutkan pelajaran dalam peringkat Ijazah. Tapi tidak mengapa. Semua ini ada hikmahnya. Rakan-rakan seperjuanganku. Semoga berjaya. Nasib kita semua sama. Mari buat rayuan.

25364_382920823839_829923839_3694857_757410_n

Inilah wajah-wajah ceria rakan seperjuanganku. Tahun depan kita konvo ya..Jangan amek architecture lag..haha..jahat plak aku nie..Amek landscape. Tawaran banyak.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa