visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Wednesday, June 30, 2010

Dia Penyejuk HatiKu

Salam…

Kadang-kadang kita mesti rasa nak marah, nak nangis atau nak apa-apa je la. Bila marah muka berkerut-kerut. Haishh tak elok kerut-kerut muka. Cepat tua nanti. Nak awet muda kena la selalu gelak dan senyum. Bila kita mulakan hari kita dengan senyuman, sepanjang hari akan bahagia. Kalau pagi-pagi dah tak ada mood, hmm sampai ke malam la tak ada mood.

Bila dah rasa hati ni sakit ke, marah ke, tak sedap ke, mesti nak kena ada penyejuk hati. Aku pun ada penyejuk hati. Dia penyejuk hati aku. Dia??Bila aku rasa marah ke atau apa-apa je la, aku mesti cari dia. Bila nampak dia, alahai..sejuk je hati ni. Terus terukir senyuman aku yang menawan ni. Hehehe…

Haipp jangan salah faham pula ye. Dia tu bukanlah sesiapa. Dia tak hensem, tak besar pun tapi bila aku pandang dia je mesti aku senyum. Dia yang aku maksudkan di sini ialah kucing belakang rumah aku. Hah jangan terkejut pulak ye.

Tapi memang betul. Tiap kali pandang dia je aku mesti senyum. Rasa geram pun ada. Nak peluk-peluk je dia. Alor-alor comeinye dia. Bulu halus, lebat, comei, kecik walaupun warna dia hitam. Hitam menawan. Rasa nak bawa tidur je. Tapi apakan daya…penakut kucing tu..Sekali je dapat pegang dia. Sekali dah dapat pegang apa lagi, lama la aku belai dia walaupun dia bersusah payah nak lepaskan diri. Dah la kecik, ringan pulak tu. Tak puas pegang.

Dapat pegang dia pun sebab hari tu ntah apa angin dia ntah tiba-tiba masuk rumah. Pastu tak dapat nak keluar sebab pintu dah tertutup sendiri. Hah apa lagi lintang-pukan la dia lari kat dapur. Aku apa lagi. Seronok la aku mengejar dia. Ke hulu ke hilir dia lari. Yang kelakarnya dia nak panjat sinki tak lepas. Banyak kali dia cuba tapi tak gak lepas. Aku gelak je la tengok dia. HAHAHHAHHA…hishh memang lawak la. Terkekeh-kekeh aku gelak. Comeiiinyeee cara dia nak panjat sinki tu…

Last-last dapat juga la aku tangkap dia. Angkat dia..alahai ringannya. Dah la kecik. Tak pulak dia melawan. Seronoknya la bila dapat pegang. Aku ni suka kucing sangat-sangat. Sebab tu aku cerita kat sini. Rasa seronok bila dapat pegang. Hah ok la. Entry kali ni cakap pasal kucing je. Pukul 12.27 a.m nanti broadband aku dah expired. wuuaaa :’( sedihnya tak dapat nak on9..

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa