visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, June 24, 2010

Naluri

Naluri (Hadirlah Kekasih)

Ketika diriku
Seolah tiada bermaya
Terasa sang bayu
Menegur pasrahku

Masih ada lagi si dia yang pasti
Dapat membawakan bahagi
Segala harapan
Ternyata bukan khayalan

Kau hadir depanku
Menghulur tanganmu
Hadirlah kekasih
Hadirlah dikau dalam mimpiku

Cinta ini hanyalah padamu
Oh! hadirlah kekasih
Hadirlah kedasar hati ini
Kerna kasih bersamamu

Naluriku rasa bahagia

I really LOVE this song…OST cerita Cinta Antara Benua…

Dah lama dah cerita ni since aku 7 tahun. Darjah 1. Tahun ni dah nak masuk 21 tahun.

Hah bayangkanlah dah berapa tahun dah masa berlalu tapi aku tetap ingat lagu ni. Aku suka lagu ni masa 1997. Setiap hari Isnin-Khamis jam 6.30 mesti aku dah tercegat kat depan tv dah siap mandi semua sebab nak tengok cerita tu la. Aku tengok dengan wan aku n arwah pak itam sebab aku kan dari kecil lagi dah tinggal dekat rumah wan aku.

Arwah pak itam aku meniggal masa aku darjah 3 tahun 1998 sebab accident dekat Kajang. Sedih sangat sebab aku rapat dengan arwah. Dia la yang ajar aku muzik. Dia ajar main keyboard. Lagu yang arwah pak itam aku penah ajar lagu Di Persimpangan Dilema. Ala yang Nora punya lagu tu. Sampai sekarang aku suka buat lagu tu.

Ok lah..Tak nak sedih-sedih. Yang dah pergi, biarkan pergi. Kita yang masih hidup ni teruskan hidup walau banyak halangan, onak dan duri yang kita perlu lalui dan jalani. Kuatkan hati dan semangat. Allah tak akan bagi dugaan yang manusia tak boleh nak lalui. Semuanya pasti ada jalan penyelesaiannya. Ikut kata hati. Fikirkan apa yang terbaik. Kaji kebaikan dan keburukan yang kita akan dapat.

Salam…

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa