visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Sunday, June 27, 2010

Maafkan Diri Ini

Salam…

Diri ini sememangnya telah melakukan banyak kesilapan dan kesalahan pada Allah, keluarga, teman-teman, orang luar dan alam ini. Diri ini serba salah jika sahabat handai mengajakku keluar berjalan-jalan makan angin. Hati ini sememangnya ingin benar melangkahkan kaki bergelak tawa bersama rakan-rakan. Tapi aku tahu tidak mungkin bagi aku untuk melalui saat-saat yang akan dikenang dan saraf-saraf otakku menyimpan memori indah itu untuk sekian lama.

Keadaan sekarang tidak mengizinkan. Jika dulu aku senang sungguh untuk keluar. Sekarang tidak lagi setelah kesihatan bondaku yang tidak mengizinkan. Sababatku Mona Lizza mengajak aku pergi ke Low Yatt Julai nanti. Tapi apakan daya, sungguh aku tidak boleh memenuhi permintaan itu. Ya…sudah sekian lama kami merancang untuk ke sana atas sebab yang perlu diselelaikan.

Cika juga pernah mengajakku ke Mid Valley minggu lalu tapi jawapanku tetap sama. Aku tidak boleh. Bukan tidak ingin. Ikutkan hati memang ingin sekali aku bersama mereka yang sentiasa menemaniku susah dan senang. Terima kasih sahabat-sahabatku. Maaf dipinta atas menolak ajakan kalian. Diharap agar kamu memahami keadaan aku.

Memang sunyi aku tinggal seorang di rumah tiada adik-beradik. Semuanya tinggal bersama wan di Semenyih sementara bondaku sembuh dan sihat sepenuhnya. Masih segar lagi dalam benak fikiranku sewaktu bonda terlantar di hospital. Sayu sekali mataku memandangnya. Akulah yang menjaganya selama dua hari di hospital. Tidur di sana bersama-sama laptop dan broadbandku. Di hati hanya berdoa semoga sakitnya beransur pulih.

Dalam tawa ada duka.  Pernah aku luahkan masalahku ini pada seseorang. Ketika bibir menuturkan kata-kata, sememangnya amat payah untuk aku ungkapkan sehinggakan berjuraian air mata. Aku tahu apa yang dilalui bonda sungguh perit. Mungkin aku pernah merasanya sekali sewaktu sem 5. Memang perit..sakit..itu baru sikit apa lagi bondaku.

Tapi aku tidak ingin mereka tahu tentang sakit yang aku lalui. Sedangkan ayahku yang memandu di sebelahku juga tidak perasan akan kesakitan aku ketika itu walaupun titisan mutiara jatuh berderai tapi aku berjaya menyebunyikannya dengan gelak tawa yang hambar. Aku merasakan suatu hari aku akan menjadi seperti bonda. Tanda-tandanya juga sudah ada sejak kebelakangan ini. Aku hampir tumbang ketika di dapur. Alhamdulillah dengan semangat yang aku ada aku gagahkan menghabiskan kerja di dapur.

Wahai sahabat-sahabatku. Permohonan ampun dipinta kepada kamu semua. Diharap kamu memahami keadaan yang dihadapi ini.

image

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa