visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Monday, June 28, 2010

KejuTan..KejutaN..dan keJutAn

Salam…

Hari ni satu kejutan yang amat besar dalam hidup aku. Memang tak disangka-sangka apa yang bonda katakan tadi.

Owhhh..

Benarkah apa yang telah gegendang telinga ku ini dengarkan?

Aku terkedu seketika dan mengatakan yang bondaku hanya bergurau dan merepek..Kerana bondaku tersenyum ketika itu..

Tidak…Bondaku tidak bergurau kali ni..Memang kenyataan.

Bonda tidak bergurau..

Ya Allah, kejutan apakah ini. Tak pernah terlintas perkara sebegini akan berlaku.

Sememangnya aku sangat rapat dengan si dia sejak kami kecil lagi. Sangat rapat. Ya semua saudaraku tahu akan kenyataan ini. Di mana ada dia, di situ ada aku. Kalau ada game, mesti aku dengan dia. Sememangnya aku serasi dengan dia.

Ketika aku masih kecil, bondaku pernah bertanya.

Mana pakwa kau?Selalu ada ngan kau (sambil tersenyum)

Pakwa apa pulak ibu..aku berkata pula buat tak faham.

Kisah hidup aku cukup conflik. Mana satu yang harus aku pilih. Aku keliru sangat. Sudah ada beberapa kaum adam yang menyatakan hasrat padaku. Sesungguhnya pilihan keluarga memang tepat. Aku amat senang jika keluarga yang menentukan soal jodohku. Kali ini memang berat. Aku mungkin akan terima. Ya la..Aku lebih menghormati pilihan keluarga. Pilihan keluarga lebih kekal. Insyaallah.

confius

Tetapi hatiku amat tidak mengetahui akan keadaan si dia. Tahukah dia? Terimakah dia akan kehadiran aku dalam hidupnya?Siapa aku pada dia??Persoalan demi persoalan timbul dalam benak fikiranku.

Sesungguhnya aku sangat keliru Ya Allah. Hanya padaMu aku berserah akan jodoh dan takdir hidupku.

Hari cerah mungkin akan mendung,

Matahari dilitupi dek awan yang mendung,

Awan yang membawa wap-wap air,

Yang akan turun menjadi titisan-titisan hujan,

Hujan rahmat Allah beri,

Kepada bumi yang penuh dengan ceritera manusia,

Berkicauanlah burung menyanyi lagu merdu,

Menghiburkan hati yang keliru dan resah,

Angin bertiup sepoi bahasa,

Mengindahkan lagi hariku,

Dan aku hanya mampu berdoa,

Hanya padaMu aku berserah akan takdirku ini.

munajat_by_gazoleena

6 comments:

  1. wahhhhhhhh la ade org dtg merisik ke??????
    siyesla.
    cpt ckp ngn aku sape!
    msg aku pat!
    law x tamo tawan ;p

    ReplyDelete
  2. haha..merisik dlm hp je..
    nnt aq cite kt ko

    ReplyDelete
  3. wahhh cm da de bau2 nasik minyak la.. sape2?
    plihan ibu ye?

    ReplyDelete
  4. Haah la yen..pilihan ibu jugak..
    tapi rasanya xd kot..
    sbbnya aku diam.x ckp pape pun n xd keputusan so ibu aq pun dah x ckp pape dah..
    complicated jgk ni..
    nnt aq cite..

    ReplyDelete
  5. wah lala... xnk xongsi2 citer ngn cak ke...???
    sharing is caring kehhh... \\(^_^)//

    ReplyDelete
  6. mesti la buley cak..nnt kalo kte2 jmpe nnt aq cite k

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa