visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, June 24, 2010

Mimpi dan kenangan…

Salam…

Entry kali ni agak lambat di post atas sebab broadband yang tidak ditop-up lagi. Aku cuma simpan dalam draf sehinggalah broadbandku aktif semula. Hari ini broadband dah diaktif semula. Petang tadi aku tidur mungkin kerana kepenatan dan juga kesunyian aku dikala keseorangan dimahligai bonda dan ayahanda. Adik-adikku semuanya telah pulang ke kampung Semenyih setelah cuti dua minggu dihabiskan di Shah Alam bersama keluarga. Mereka mengikut jejak aku dan abangku bersekolah di kampung. Disana ramai yang menjaga mereka seperti wan, makteh, makngah, maksu, pakuda, pandak dan pakcik disebabkan oleh kesihatan ibuku yang belum sembuh.

Mimpi pada petang tadi tidaklah dapat aku mengklasifikasikannya dengan tepat. Mungkin gembira dalam kesedihan. Adakah mimpi itu membawa maksud tertentu?Tidaklah aku tahu akan kebenaran mimpi itu kerana ia mungkin permainan syaitan laknatullah. Tidak perlulah aku menceritakannya disini. Tersedar aku dari mimpi ucapan astaghfirullahalazim terucap di bibir. Amat terkejut. Harapnya ia tidak berlaku di alam nyata. Aku berharap aku bahagia di samping lelaki yang hadir di dalam hatiku dan hidupku kini. InsyaAllah. Amin Ya Rabbal Alamin.

10128_103122769704372_100000199482946_88015_3183781_n(3)

Wajahnya dirahsiakan ya…

Satu lagi berita yang gembira. Rakanku Mona Lizza menyatakan kegembiraannya bahawa dia kini tidak lagi perlu hidup secara nomad. Kini dia tinggal di Johor bersama kakaknya. Tidak perlu dia memikirkan lagi hendak bermastautin di mana. Johor?Sg. Buluh?Nilai?Putrajaya?Klang?Ya..ini satu berita yang gembira tetapi ada sedikit kesedihan hatiku ini. Mungkin kami akan berjauhan dan sukar untuk bertemu. Inilah persahabatan. Setiap manusia akan terpisah jua suatu hari nanti.

15032010277

Semoga sihat selalu ya Mona..

Detik-detik persahabatan aku dan rakan-rakanku tak kira sejak di bangku sekolah, di IPT, atau ketika menjalani PLKN tetap aku kenang sampai bila-bila. Love you all.

Pencinta buayacak, cika, atin, ayna   

SDC13047fifi, leyna, mona, lala, ika, pah 

8426_101662669852491_100000262753276_44437_3707032_n

hostel SMK Engku Husain

plkn

Familyku di PLKN…Skuad Pingu…haha..Hidup DELTA!!

What ever it is..Remember..

Ingat kami…Tetap sayang..(lagu masa kat kem asrama smkeh)

2 comments:

  1. perghhh da brani melekatkan gambar buah aty di ruangan peribadi beliaw.
    hehehheee,
    apapeon mmipi ko 2, jgn cepat pcaye sgt,
    pemainan tidur smue tew,
    hope ko bhagie salu disamping 'die' , kwn2 dan family yup! :)

    ReplyDelete
  2. amin ya rababal alamin...
    ala x nmpk muka die pun..
    hehe..owg x dpt nk cam

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa