visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, October 28, 2010

Siasat dulu…

Beberapa hari sebelum ni ada berlaku pasal konspirasi blogger. Agak kecoh n panas jugak la. Aku ni sebab nak cari kisah n cerita yang sebenar, aku mentelaah la blog2 diorang. Lama aku baca blog dan komen-komen sampai pukul 4 pagi jugak la. Aku antara percaya tak percaya je pasal konspirasi yang timbul sebab aku suka dengan gaya penulisan blogger tu.

Ramai jugak yang terpengaruh dengan komen-komen yang diorang tulis sampai aku pun nak terpengaruh jugak. Esoknya empunya blogger yang dikonspirasikan buat pengakuan. Aku kagum dengan dia. Memang dia mengaku dia salah pasal gambar-gambar dalam blog dia bukan gambar dia. Tapi takpe sebab aku memang dah tau dari dulu yang gambar tu fake.

Ada cakap hasil seni dia, lagu yang dia buat pakai gitar bukan dia punya. Empunya blogger tegaskan yang itu memang hasil seni dia. Kesian blogger tu kene fitnah. Sabar je la. Banyak betul dugaan dia.

Kita ni hidup kat dunia yang fana ni..fana??fana nama blog aku..so kalau macam tu kita hidup kat dunia blog aku ni..ekeke..takda gurau je. Ekceli kita hidup kat dunia ni jangan la cepat melatah. Orang dah kata benda buruk sikit pasal orang tu dah percaya bulat-bulat. Taknak la siasat dulu ke. Jadi la CSI sekali-sekala.

Kena dengar dua-dua belah pihak. Kalau satu pihak je memang la tak boleh. Bila dah dengar dua-dua pihak baru kita akan tau kebenarannya. So sebelum tau perkara tu betul ke tak jangan la buat spekulasi. Boleh menimbulkan fitnah. Nanti ada orang kecil hati. Tak baik buat macam tu. Ni peringatan untuk diri aku jugak.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa