visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Wednesday, October 13, 2010

Anak perantauan yang ku rindu

Wahai orang yang ku rindui

Rindu amat aku pada kamu

Gelak tawa dan sifat kamu

Serasa bermain di fikiran

 

Kamu anak perantauan

Disini aku masih menuggu kamu

Di bumi malaysia

Walau kamu di rantauan

Asal usul tidak pernah kamu lupa

Itulah kamu..tidak pernah alpa

 

Walau kamu di sana

Tetap kamu menghubungi aku

Gembira dan tersentuh amat hati kecilku ini

Sanggup menghabiskan masa dan duit

untuk sama-sama mendengar suara di kejauhan

 

Masih segar lagi di kotak ingatan

Kamu dan aku saling bersama

Makan sebiji burger bersama

Kata kamu itu sebagai kenangan antara kamu dan aku

Pabila kita terpisah nanti

 

Tidak lama lagi kamu akan kembali

ke bumi kelahiranmu ini

Aku sentiasa menanti akan sekembalinya kamu

untuk melihat dan memeluk erat kamu

yang sentiasa aku ingati dan sayangi…

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa