visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Tuesday, October 26, 2010

Kain Pelekat Song

Entry ni aku nak cakap pasal kain pelekat. Kain pelekat??Apa pasal kain pelekat pulak najlaa oii??Buat la kain batik ke an. Matching arr sikit. Awak kan wanita. Wanita??huahuahua. Macam tua pulak panggil wanita. K la remaja perempuan la. Hah sodap sikit dongar ea. Bak kata orang ganu pulak sedak sikik dengar. Al-maklumlah menetap kat terengganu 3 bulan. Cehh 3 bulan je kot. Iyela 3 bulan je la. Ada ke plkn 3 tahun. Mana ada owh.

Dah la..dah la..ngarut je ko ni najlaa. Nanti jiran sebelah dongar kang. Dah larut malam dah ni. Bila larut malam..tarakuca tarakucaca.. aiya sengal badan tul la ko ni.

Ok..ok..straight to the point. Ecece cakap omputih lak. Apa ada dengan kain pelekat?I mean kain pelekat ni bawak kenangan kat aku dulu-dulu. Exactly bukan kain pelekat la but kain pelekat song. Ala yang tu ‘kain pelekat la..la..la..la..’

Masa aku form 3 bae suka sih nyanyi lagu ni kat aku. Tak kira la kat mana-mana pun aku berada. Kat dorm ke kat library aspuri ke dia men belasah je nyanyi kat aku. Then budak-budak lain pun dok ikut dia. Nyanyi la sekali. Tapi len sikit la. Macam ni..macam ni..

kain pelekat la..la..laa.laa..

kain pelekat fird..fird..fird..fird..

Haisshh bae ni..digubahnya lagu tu. Siapa yang tak tau cerita memang la tak paham apa yang bae nyanyi. Fird***. Adoyai. Takleh lupa la dengan dia. Budak dorm aku seboleh-bolehnya nak usahakan gak aku dengan dia. Nak-nak si bell ngan dodek. Tapi yela. Aku ni shy-shy cat..huahuahua. Owh bae..rindunya aku ngan kamu. Sebab ko suka jugak menyakat aku.

Tapi bila aku dah nak lupakan si fird tu..er..er lupa ke? Lupakan sikit jela banyak yang ingat. Ada pulak cerita lain timbul. Haishh form 3 banyak dugaan sih.

Ada budak tu bagi surat. Surat??Lawak gler la. Muka aku ni ada muka jiwang ke. Muka rock adalah. Muka hiphop ke ada la jugak. Bagi surat masa nak 2-3 hari nak pmr.

Aku ingat lagi macam mana budak tu tercegat kat depan pintu kelas aku. Kat 3 unique. Masa tu aku tengah beborak ngan dak kelas aku. Berkumpul masa tu. Aku, bae, cak, cimma, rahmah, pejah, atin. Then budak tu dok memanggil-manggil. Aku ingat dia panggil kawan aku yang sorang tu rupanya dia panggil aku da..

Aku pun dengan sifat keselambaan aku, natural tu sifat tu sebab aku memang macam tu. Selenge semacam tu. Sekali dia bagi surat. Tapi tu la tak ramai yang tau. Budak dorm tau  la sebab kitorang selalu share prob dengan budak-budak dorm. Mintak pendapat diorang suma camne. Dan desicion dah dibuat n atas persetujuan ahli lembaga yang lain (ceh taknak kalah) aku takkan balas surat tu. Memang aku tak pernah balas. Punyalah banyak kali budak tu kasi surat kasi hadiah. Aku just say thank you je la.

Disebabkan ini maka timbullah lagi satu lagu. Masa tu kat library bae nyanyi lagu

kain pelekat la..la..la.la…kain pelekat fird..fird.fird..fird…then bae cakap eh salah la..skang dah lain..camni..camni..

kain pelekat la..la..la.la..kain pelekat ghol…ghol..ghol..ghol..

Pastu terbahak-bahak dia gelak sebab dapat kenekan aku lagi. Cett..Tapi aku takde la marah sebab tu kira lawak. Buat aku tergelak je.

Bila ingat balik or terdengar lagu tu mesti aku gelak. Senyum sorang-sorang cam orang dah tak betul. Cam dah corrupt. Kene guna anti virus dah ni. Nak kene repair. Guna kaspersky ke panda ke..cett dah mengarut-ngarut dah ko najlaa. Walau apepun BAEEE..AKU RINDU KAT KAU!!16 nov besday ko. tunggu ya..hahaha (gelak misteri)

4 comments:

  1. hmmmmmmmmmmmmmm.... lamenye kisah ni eh....
    cak pn da hmpir lpe tem fom3, ader mamat pggil laa kt dpn pintu kls... tp cak igt blk ble lala citer lagu "kain pelikat lalalala, kain pelikat fird fird fird...." hahahaha.... momoir tul la...

    ReplyDelete
  2. haah..dah lame gler..tp tetap ingat..
    owh cak pun ingat gak ea time tu..
    hehehe...

    ReplyDelete
  3. hahaha... kn kes panggil memanggil ni PANAS time skola mnengah... ouchhh... hehheeee...

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa