visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Sunday, January 30, 2011

immature vs awet muda

Salam...

Aku tetibe je nak cakap pasal immatured ni. Selalu kita mesti cakap 'eii maturednye die weyy..fuyoo' atau 'ko ni tak matured langsung la..cam bebudak..umo dah berape dah ni' something like that la..Atau pun nak lagi best 'hahh!!!umo die dah 30 lebih??tapi asal nampak mude??'

Aku category mane eh??hah mesti la awet muda. Aku memang awet muda. Tak caye?haha. Nak buktikan ni. Aku nak bercerita cam zaman skolah dulu2. Permulaan ayat mesti camni..Pada suatu hari..atau once upon a time aku berjalan-jalan kat satu pameran ni. Ok then aku nak beli buku tu sebab student ade dapat less.

Aku ni kalo ade less baru berkobar-kobar nak beli. Almaklumlah sengkek. Eh xde la sengkek sangat cume kekurangan duit je. So abg tu punya la terangkan pasal buku tu. Buku d+a design n architecture..aku pun angguk2 je la walhal aku dah tau dah pun. Dah abis die berceloteh baru die tanya aku sem bape.

Belum sempat aku jawab die dah teke aku sem 2 or sem 3. Jawapannya...tteeettt salah sila cube lagi. Dengan pantas aku menjawab sem 6. Expression muka abg tu terkejut beruk..eh eh xde la terkejut beruk. Terkejut je.

Tandanya ape tu??Hah ape?ape??itu tandanya aku ni muka awet muda gitu. Hahaha..mak aihh ko jangan nak perasan sangat lah kan. Eh tapi betul kot. Ramai yang ingat aku ni muda dari umo aku.

Dulu masa aku sem bape ntah aku pun tak ingat. Aku g main kat recreation park kat umah aku. Then ade budak 3 orang pompuan datang kat aku tanya aku form 4 ke form 5. Hah??teett salah...aku dah abih skolah dah. Expression muka terkejut jugak. Ape maknenya tu??maknenye aku ni muka awet muda. Kahkahkah..cehh nak belagak pulak ko ye. Xd la nak belagak tapi aku bersyukur sangat.

Aku ni matured tak??Aku survey ramai cakap aku tak matured. Perangai cam budak2..Hah yeke..Ok la tu tak matured. Kalo matured nnt orang ingat kita dah tua. Haha..Tapi ade jugak kawan aku cakap aku ni matured bertempat. Aku matured sbenarnya cuma kekadang tu tak berapa nak matured. Ni bukan aku yang cakap ea..ni orang lain yang cakap.

Kalo nak ikut setiap kawan-kawan aku pun ade jugak ke'matured'an. Cume kekadang je perangai kebudak-budakan tu still ade dalam diri diorang. Tapi aku suke la perangai cmtuh. Buat kita rasa hepy gitu. So jom jadi cam budak-budak balik. Sonok..sonok..leh wat macam-macam.

Ok la. Tu je la aku nak celoteh. Badan pun dah letih. Nak tidur. Kenyang makan prosperity burger tadi. Wuuhuuu. K tu aje dari insan kembang ni. Chau chin chau...

4 comments:

  1. untung dapat muka awet muda ni,
    tiket boleh dapat harga murah,
    org pn selalu x berkira sgt kn~ ^_^

    ReplyDelete
  2. hah btl tu abg rizqan..
    senang dpt diskaun..hehe

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa