visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Wednesday, January 19, 2011

Cuti-cuti ke'tension'an

Salam...

Petang tadi an aku tengok cerita cinta medic 2. Ala kat tv9 tu. Walaupun ni ulangan aku tetap nak tengok sebab pelakon2 feberet aku ada. So episod hari ni pasal diorang pegi cuti-cuti kat PD. Iyela kan. Doktor memang penat. So diorang pun nak mereleaskan ketensionan diorang n decides nak g PD.

Sangat hepy la diorang tu bercuti2. Main gitar tepi pantai dah makan kugiran tepi pantai. Cewahh. Bila aku tengok diorang aku terus teringat masa aku ngan kengkawan g bercuti kat PD.

Masa tu kitorang praktikal so amatlah tension kat tempat firm memasing. Kerja memang melambak. Aku selalu nak kene stay kat ofis sampai pagi nak kejar submission punya pasal. Penat otak owh. Nasib la dah biasa tak tido sehari masa sem2 lepas tu.

Nak dijadikan cerita kitorang pun conference la kat ym cite pasal nak g bercuti. Walhal tengah keje nih. Sebbek bos tak nampak kan. Ngan staf2 len ok jek. Masing2 pandai la simpan rahsia dari bos. Hahaha..

Decides punya decides, so muktamad nak g PD. So aku pun call makngah aku untuk tolong carikan hotel or apartment. So dapat la apartment kat Tiara Beach Resort. Makngah aku kan selalu meeting kat PD so nak cari apartment memang senang la kan.



Eh nape aku nak cerita sume ni eh??iye la..ni cerita untuk aku. Nanti dah tua-tua ckit baca balik boleh la tersengih sorang-sorang. Atau tunjuk kat cucu ke kan. haha kesitu pulak kan. Eh tapi betul la. Ni dah kira macam diari la ni. Ni lah kisah cuti-cuti ketensionan. Memang kitorang lupa terus pasal keje kat ofis yg melambak tu..

Tapi pergi satu malam je. Rasa memang tak puas. Tak sempat nak naik banana boat. Ada sedikit kekecewaan la di situ. Tapi takpe..kitorang dah puas mandi kat water park Tiara beach resort ni. Best gilerr. Yang bestnye dapat pujuk abang jaga gelongsor tu. Kitorang nak naik gelongsor tapi tak boleh sebab kene pakai baju renang. Hek eleh tah pape ntah. Kitorang pun goda la abg tu. Haha...lama jugak nak pujuk biar dapat men gelongsor. Last2 dapat gak even skali je boleh naik. Tapi takpe asal dapat naik...Yeaayyyy...



Malam kitorang buat BBQ. Best la. Tengok la aku. Penat pegang lampu sebab gelap sangat masa tu. Masa tu around pukul 12 mlm kot.


Dalam pukul 1 pagi camtu baru siap sume. Mase tu dah lapar giler r. Dah kebulur dah. Ntah sesapo la kitorang petik suruh amek gambar kitorang.


Ok memang best sangat tyme tuh. Memang takleh lupa. N macam2 jugak yang jadi. Kes polis paling lawak la. Huishhh..n lepas tu seminggu aku demam. Hah demam? Demam kene tegur kot. Iyela kuar malam2 lagi. Skejap badan panas giler skejap badan sejuk. Dah sakit2 nak g gak keje. Hah ape kau..hampir2 je nak pitam dalam train. Sape yg jadi mangse?Abang kesayangan aku la yg jadi mangsa kene amek aku kat ktm shah alam. Ibu aku la yang suruh abg aku amek.

Walhal aku lagi bape stesen je nak sampai ofis. Nasib la time nak pitam tu train dah sampai subang so aku turun la even bukan destination aku. Nak duduk dlm train penuh. So aku patah balik ke shah alam n terus balik rumah n berehat n tidur n...hey bape byk n hah?

Mak aihh..panjang pulak entri kali ni. Takpe la..untuk aku baca jugak bila dah meningkat umo nanti. Ok la. Daa daa najlaa..haha

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa