visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Saturday, January 15, 2011

duta oh duta...bagusla kamu ni

Salam..

Pagi tadi dalam pukul 10 pagi Duta call aku...ewww Duta vokalis Sheila On 7 tuh...haha...

Eh takde la..takde la...ekceli kan junior aku yang tepon tadi. Nama dia Sabri...tapi aku panggil die Duta sebab an muka die an sebijik macam Duta SO7 tu..Hah tak caya tengaok la..

1st time aku jumpa die kat cafe hostel. Time tu aku tgk die baik sangat. Sopan je. Rupa-rupanya die junior architecture aku la..super duper junior. Aku sem 6 die sem 2. Pastu dapat pulak 1 group ngan si Duta ni a.k.a Sabri dalam competition buat model. Group kitorang kene wat model Ziggurat. Memang penat la kan nak wat benda tu. Detail giler kene wat.

Yang aku suka pasal Sabri ni sebab die rajin. Pastu dia takde rasa malu pun nak tanya ape yang dia tak faham. Ade sesetengah junior ni langsung taknak tanya. Ada yang berlagak semacam jugak la. Tu tak kesah la kan. Maybe diorang faham sume la kot.

Aku rasa ramai yang dah alami benda macam ni. Iyela junior kerek r, sombong la..taknak tegur kita la..tak respect kita la..tu dah jadi kebiasaan la tu kan..

Sampai skang aku still contact ngan Sabri ni. Aku respect la dia ni. Masa dia tak tau nak wat report LI die tepon aku. Dia usahakan jugak cari no tepon aku. Terharu r jgk masa tu. Disebabkan tu aku bagi la kat dia contoh report LI aku kat dia.

Tadi pulak dia call aku sebab nak tanya pasal design. Tak tau detail2 ape nak kene ada kat floor plan, section, elevation. Tanya pasal photoshop la. Nak color ke tak plan2 tu suma. So aku bagi la advise ape yang aku tau berbekalkan ilmu seciput yang aku ada ni.

Ok la. Aku nak cakap tu je. Moral of da storynya..Jangan segan-segan dapatkan ilmu...Pastu jangan la kita jadi bodoh sombong. Nanti diri sendiri jugak yang merana. Jadi macam Sabri ni. Tak segan pun nak tanya apa yang die tak paham.

Ok..tu aje dari insan kembang ni...adios..chau chin chauu...

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa