visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Tuesday, January 25, 2011

muka ala-ala baik vs muka pecah rumah

Salam...

Aku kan kalau pergi jenjalan memane la kan, aku suka usha orang. Tengok appearance die sume tu. Kekadang tengok muka dorang alor alor cutenye die, canteknye die, kasut die smart, itu la, ini la. Ni bukan usha sebab nak ngorat keyh.

Kekadang tu bile jenjalan tak kesah la kat midvalley ke times square ke jusco bukit tinggi ke plaza alam sentral ke or alamanda ke kan n kat memane je la kan, aku tengok kengkadang muka orang tu macam muka pecah rumah je.

Takut gak nak tengok. Kekadang tengok orang tu cam taiko giler ah muka. Tapi walaupun camtu kan diorang ni tak tinggal pun solat. Ni dari kebanyakan aku punya pemerhatian la.

Aku selalu jugak tyme nak g solat kat surau shoping complex kan nampak orang keluar dari surau. Alhamdulillah la masing-masing ingat nak g solat walaupun tengok cam ala-ala gangster gitu.

Tu la kan orang cakap dont judge a book by it's cover. Luar tak sama ngan dalam. Luar nampak cam liar tapi dalam hati ada baik punya olang. Kita tengok orang tu rockers gitu. Tapi die solat.

So jangan tinggalkan solat. Ni peringatan untuk aku jugak. Shopping, shoping gak tapi jangan tinggal seruan Allah.

Ok...chau chin chaww...

2 comments:

  1. perghhh gilerr ahh,
    tp mg btul tu dow,
    aku pon suke cmtu gk, ushar org yg kua dr surau
    then aku ckp "haa ni contoh calon suami neh"
    bia la muke xbpe nk hensem tp ade iman, tol x,

    ReplyDelete
  2. yeah..btl2..
    owhh ko pun same cm aq gak..
    suke usha orang kuar dari surau..
    haha..

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa