visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Friday, November 12, 2010

UPSR memori

Eh banyak pulak entri aku post hari ni. Aku tengah ada mood nak post entri ni. So kene teruskan dengan mood aku ni. Semalam result UPSR dah keluar. Sepupu aku Ain dah dapat result dia. OK dia tak mencapai target. Apa lagi. Mengangis-nangis la dia.

Aku setiap kali result UPSR keluar, aku mesti teringat saat-saat debar aku menanti result UPSR aku. Masa tu darjah 6 tak ramai. Ada 3 kelas je. So tunggu result dalam bilik mesyuarat. Masa tu semua orang debar semacam je. Aku dah la berdebar-debar, takut pulak tu nak terima result. Dalam fikiran aku berapalah yang aku dapat. Ntah-ntah 3a pun tak dapat.

Cikgu-cikgu aku pulak buat muka suspen je. Lagi la kitorang takut. Phsyco je cikgu-cikgu ni buat kami gerun. Tapi aku sayang betul dengan cikgu-cikgu sekolah rendah aku sebab mereka baik sangat dengan aku sebab aku baik kot. Ceh perasan lagi.

Masa nak umum result cikgu panggil 12 orang nama termasuk aku. Kami kene berdiri bila nama dipanggil. Wuuiishhh lagi la gerun kitorang. Last-last cikgu senyum n ucap tahniah. Aikk kenapa pulak kan. Kitorang ni tak paham lagi. Tahnia buat 12 orang ni. Korang dapat 5A.

Hah..aku memang tak caya. Terduduk aku kat kerusi. Tetibe je aku menangis. Menangis kegembiraan plus tak sangka gila. Cikgu Sharifah ni cikgu Sains aku. Dia salam aku ucap tahniah. Kawan-kawan aku pun ada yang menangis tak percaya diorang dapat 5A. Time tahun kitorang memang pecah rekod. Dapat 4A pun ramai jugak. Sekolah tu pun baru 3 tahun dibuka. Sebelum nak keluar Cikgu Ainon cikgu BM aku, cikgu yang paling aku sayang sangat peluk aku. Masa tu lagi la mengalir-ngalir air mata aku. Aku memang tak boleh lupa kenangan tu sampai la sekarang.

Lepas tu kitorang 12 orang ni dapat pergi kfc sebab ayah kepada kawan aku Khairul Aqran, ayah dia Pakcik Kadir dah janji siapa yang dapat 5A nanti dia belanja kfc. Kitorang pun pergi la kfc kat Balakong tu. Memang best la. Walaupun masa tu aku tak berapa boleh nak makan ayam tapi aku belasah je makan kfc.

Yang paling aku kelakar jiran yang paling rapat dengan aku, Ayie pun dapat 5A. Pakcik Roslan (ayah ayie) cabar Ayie.

‘Kalau Ayie dapat 5A abah lari bogel satu taman’

Sekali Ayie dapat 5A. Hah terkejut pakcik Roslan. Terus dia batal niat dia dulu. Hahaha..Lawak…Sebab dia memang tak jangka Ayie akan dapat 5A. Ok memori itu sangat best.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa