visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Monday, November 1, 2010

Harap kamu kembali

Fuhh penat la pulak aku rasa. Penat mengupdate blog-blog aku yang lain. Aku taip ni pun slow je sebab ada kucing kat tangan aku tengah tidur. Taknak la dia terjaga. Lena je aku tengok dia tidur. Alolo..cumeiiinye dia..

Hari ni nak formal sikit. Aku rasa agak sedih la pulak hari ni. Ada sorang blogger yang aku suka sangat baca penulisan dia. Penulisan dia memang aku kagum. Bukan aku je tapi ramai yang kagum dengan cara penulisan dia dan ramai jugak aku rasa yang sedih atas pemergian dia dari dunia blog ni atas sebab-sebab tertentu. Hari-hari aku akan mentelaah entry-entry dia. Dalam sehari mesti lebih dari satu entry dia akan post. Semuanya pasal kehidupan dia.

Dia cerita kisah-kisah dia berkias. Ayat-ayat dia kadang-kadang aku kena ulang 2-3 kali baru boleh faham. Selalunya entry-entry dia buat dalam bentuk puisi, sajak, syair. Memang puitis. Dia suka jugak luah kat lukisan atau musik. Ahh itu yang buat aku lagi suka kat dia.

Kisah hidup dia bagi aku cukup rumit. Anak tunggal yang tersepit di antara kedua ibu bapanya. Hidup berdikari. Cari duit sendiri dengan bekerja. Sambil tu belajar. Aku bersyukur kepadamu Ya Allah kerana Engkau telah berikan aku keluarga yang bahagia.

Lagi satu yang aku kagum, dia anak kacuk. Emak Aussie ayah melayu, tapi dia boleh buat penulisan dalam bahasa melayu yang sangat indah iramanya. Aku anak melayu tulen pun tak boleh nak buat sebegitu rupa. Katanya dari kecil ayah dan nenek dia sering kali mengenengahkan bahasa melayu. Dari kecil dah dipupuk sebegitu. Sekali lagi aku katakan bahawa aku kagum amat akan dia.

Aku harap sangat suatu hari dia akan kembali semula ke blog dia. Mungkin sekarang dia perlukan masa untuk harungi apa yang telah dia lalui. Diharap bersabarlah dengan dugaan tu. Mulut orang memang tak boleh nak tutup. Ingatlah masih ramai yang menyanyai kamu. Masih ramai yang menantikan kamu kembali bersama kami.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa