visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Friday, November 12, 2010

Ayam Kejar Kucing??

Kucing dengan ayam rapat ke tak??Hah kucing dengan ayam kat rumah Wan lain macam sikit. Perangai pelik-pelik je.

Ayam takut kucing tak?

Atau kucing yang takut ayam??

Hah aku nak cakap pasal kucing takut ayam.

Kelakarkan kenyataan ni. Kucing pulak takut ayam. Walhal kucing makan ayam.

Siapa yang takut ayam? Kechik takut ayam. Kechik tu kucing Makngah la kan.

16022010138

Hah ni la Kechik. Manja je dia ni. Masa dia kecik selalu hisap jari aku pastu tidur. Aloo comei betul masa tu.

Image180

Ni pulak Obok. Obok lagi manja. Panggil Obok mesti dia datang. Tak caya meh datang rumah wan.

 

Nama je Kechik tapi besar je macam Obok jugak besar dia.

Aku tak tengok macam mana ayam kejar si Kechik tu. Ipi yang cerita.

Kalau aku yang tengok mau aku terbahak-bahak campur terguling-guling gelakkan Kechik.

Kechik yang besar. Aku selalu panggil Kechik tu Kechik yang besar sebab dia memang besar tak macam kucing biasa.

Memang baka-baka besar.

Ipi cakap hari tu ayam kejar Kechik. Terkedek-kedek ayam kejar Kechik.

Ayam kat rumah ni memang la lain dari yang lain. Manja kemain lagi ayam kat sini.

Lepas tu makan makanan kucing pulak tu.

Mana tak besar macam Kechik dengan Obok.

Habis makanan kucing-kucing ni dimakan dek ayam-ayam.

Apadaaa.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa