visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Wednesday, November 3, 2010

Perginya seorang lagi keluarga..

Pagi semalam kami sekeluarga dikejutkan dengan pemergian arwah pandak iaitu adik kepada ayah aku ke rahmatullah. Memang tidak diduga. Arwah menghembuskan nafas terakhir di rumah wan. Selama tiga hari ini kami akan membuat kenduri tahlil. Hari ni hari kedua.

Aku mungkin dalam beberapa hari atau mungkin dalam beberapa minggu ini aku tidak akan pos entry kerana aku akan berada di Semenyih sehingga Hari Raya Haji. Sekarang ini adik-beradik ayah tinggal enam orang dari sembilan orang. Sudah tiga orang pak sedara rapat aku sudah pergi ke rahmatullah. Arwah pak itam, arwah paklang dan arwah pandak sejak 12 tahun yang lalu.

Aku akui aku berasa sangat sedih di atas pemergian arwah-arwah. Setiap kali melawat kubur allahyarham aku seperti ingin menitiskan air mata mengingati memori kami bersama. Aku takut amat akan kematian. Memang sejak akhir-akhir ini aku selalu mengalami mimpi ngeri.

Sudah dua malam aku tidak dapat tidur lena akibat dari keadaan kesihatan aku juga. Batuk, sakit tekak dan selsema ini mengganggu tidurku. Al-Fatihah buat allahyarham.

1 comment:

  1. takziah kpd kluarge pak andak ko eag,
    hope ko saba tw tempuh dugaan ney,
    ko pon jge la kesihatan ko k :)

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa