visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Sunday, November 14, 2010

Hadiah Jam Aku

Semalam masa tengok jam, Makngah aku teringat kat Syafikah a.k.a Cika. Sebab Makngah aku tau Cika suka sangat kumpul jam. Bak kata Cika ‘tak kesah la jam tu murah ke tak asal kan jam tu cantik’. Kalau la Cika ada mesti seronok sakan dia tengok jam-jam tu suma. Betul tak Cika?? Terharu tak cikgu ct ingat kat ko Cika??

Aku dah lama sangat takda jam sendiri. Last jam sendiri aku pakai masa aku form 3. Jam Q&Q warna hitam. Jam tu still elok lagi cuma tak boleh nak pakai sebab dah patah jarum untuk letak tali. Memang tak boleh diselamatkan lagi. So jam tu aku letak je la dalam poket. Sebab apa jadi macam tu? Sebab aku main kejar-kejar dengan junior aku si Bell. Lepas tu dia tersentap aku punya jam tangan habis patah. Tapi takpa sebab dia bukan sengaja pun. Aku langsung tak marah kat dia sebab dia memang tak sengaja.

Lepas tu makngah bagi aku dua jam dia. Bonia dengan Polo. Memang minat betul aku dengan jam yang makngah bagi tu. Jam Bonia dah rosak pulak. Kene repair kat kedai. Jam Polo pulak hilang tapi bukan aku yang hilangkan. Kawan aku yang hilangkan. Mula-mula memang la aku marah gila. Iyela kan. Makngah aku yang bagi. Sayang owh. Tapi sekarang aku dah maafkan dia dah. Tak perlu la aku cakap nama kawan aku tu. Makngah aku cakap takpa la. Tak payah la suruh kawan aku tu ganti jam Polo tu.

 

131120101155

Hah ni la dia jam baru aku. DKNY. Sekali pandang aku terus minat. Makngah aku belikan kat Alamanda semalam. Dia cakap dah lama dia tak bagi hadiah kat aku. So dia nak belikan aku jam tangan sempena apa?Sempena takda apa. Saje je makngah nak hadiahkan. Sebab aku dah takda jam. Aku ni mana boleh tak pakai jam. Jam Bonia yang rosak tu pun aku pakai lagi sebab dah terbiasa pakai jam walaupun jam tu dah rosak.

131120101157

Ok aku sangat-sangat la happy dapat jam baru ni. Aku ni bukan la suka yang branded-branded yang mahal-mahal je. Macam jam dengan kasut aku memang nak yang berkualiti. Sebab aku akan pakai benda tu lama sampai la punah. Kasut mahal takpe asal aku selesa. Iyela kan. Kaki aku ni sangat-sangat la sensitif. Kalau sakit aku jugak yang merana.Aku ni hegeh je kekadang. Pakai tshirt pun biasa-biasa je. Takde la nak gempak-gempak pakai. Tapi ada sesetengah benda aku akan pakai yang branded. Untuk keyakinan diri aku jugak.

3 comments:

  1. sumpah tacink gile bce entry ney weyh!
    terharu tekejut tesedih, waaa
    cmne cikgu ct pon ley igt tu weh?? waaa :'(
    rinduuuu ar kt dye, kmslm smue ehhh

    btw, jam tu cantekk siottt!
    aku pon suke tgk! jeles! hak3

    ReplyDelete
  2. aku igt jam last aku pakai
    jam power rangers yg bole tuka2 gmbr pastu kena bukak utk tgk jam
    lepas tuh dh xde pakai jam tgn =.=

    ReplyDelete
  3. cika: wah..tacink ea..hah tu la..dia still ingat ko taw x..batch kite kan paling dia sayang..dia xkan lupa...

    fakhrur razi: haha..jam power rangers..btl la kan..mase budak2 suke pakai jam macam tu..power rangers la..ultramen la..doraemon la..kiut je..hehe

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa