visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Friday, August 6, 2010

Aku dan White Musk

Salam...



Dah lama aku hidup dengan white musk since aku form 2 lagi. Aku tak boleh berpisah dengan white musk ni. Aroma dia...fuuhhh...memang kena la dngan hidung aku. Aroma dia masuk tak masuk je kat hidung. Macam mana tu ye?hmm susah nak cakap. Lain dari yang lain la. Dah tujuh tahun jugak la aku guna white musk ni. Sekarang pun nama dia dah tukar ke musk blossom tapi aku still panggil white musk. Sejak guna white musk, aku dah tak guna dah benda lain. Tak pandanb dah yanb lain tu. Hati aku tetap kag white musk. Aku mesti beli satu set.

Aku tak sedar pun yang white ni boleh buat oranb tahu akan kewujudan aku. Masa kat library hostel smkeh dulu aku ada la lalu kat belakang kawan-kawan aku. Tengah berborak masa tu. Then diorang dapat agak aku yang lalu belakang diorang tadi. Kuat jugak ye aroma white musk ni sampai aku pin tak sedar.

Junior dorm 3 aku dulu si bell, suka sangat godek aku punya locker. Dia suka bau bedak aku sampaikan dia cakap bau bedak tu bau aku. Haishh apa da. Aku yang bau bedak tu. Haha. Tapi dia memang suka bau white musk tu. Junior aku yang lain pun sama. Dodk,Wani,Suzie, Elni, Athirah, suka bau tu. Eh bau Kaklaa la, bau Kaklaa. Walhal masing-masing tahu aku yang bau whiye musk, bukan white musk yang bau aku.

Aku suka bila aku ada satu aroma yang jarang orang ada. Aku jenis yang tak suka bila aroma aku sama dengan orang lain. Akun nal lain dari yang lain. Rupanya aku ni mirip sangat dengan ibu aku. Dia pun suka bau yang orang lain jarang pakai. Hmm like mother like daughter. Ada satu masa tu kat library jugak tapi library PSIS. Then aku lalu kat belakang member aku, then duduk depan dia. Dia pandang aku n tanya 'ko pakai white musk eh?'. Memang la aroma white musk ni sedap sedap sangat. Walhal aku tak bau pun. Iyela orang cakap kalau kita pakai kita tak bau tapi orang lain bau.

Sampaikan makcik cafe kat PSIS pun boleh tau yang aku guna white musk. Beli nasi kat gerai dia n bila nak balik dia tanya pakai white musk eh? Hah mana tak terkejutnya aku. Makcik pun tau ke. Sebab dia dulu pun pernah pakai. Sedap katanya aroma dia. So dia boleh kenal la bau white musk. Unik kan white musk ni. Sebab tu la aku sampai sekarang ni still guna white musk. Bedak, losyen, deodorant, body spray, perfume..sume white musk. Kadang-kadang sabun pun white musk. Setia aku dengan white musk.

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa