visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, June 30, 2011

kisah cinta??

salam...

Kadang-kadang aku hairan dengan ceritera cinta pasangan yang bercinta. Ada yang putus tu cepat aje dapat cari pengganti baru. Macam takda apa pun yang berlaku. Ada jugak yang putus then dapat pengganti tapi still tak boleh lupakan yang lama. Ni la pentas dunia. Banyak persembahan yang tak diduga.

Itu untuk cinta dua belah pihak. Macam mana pulak dengan cinta sebelah pihak?Atau cinta bertepuk sebelah tangan?Atau yang lebih perit cinta yang dipendam? Memendam rasa memang sangat perit. Tapi bagi aku dah rasa bahagia bila orang yang kita sayang tu bahagia dengan pilihan dia even dia tak tau yang kita pendam perasaan kat dia.

Tengok dia senyum, gelak pun dah ok dah. Walaupun kadang kala hati kita yang menangis dan merintih. Hadir kamu itu kadang kala menyempurnakan aku. Tapi cinta itu bukan semua milik kita. Kadang kala cinta tak mungkin akan bersatu.

Cubalah untuk mengerti aku seperti aku mengerti kamu. Bacalah isi hatiku. Tak bisakah kamu cuba untuk menghargai hati dan perasaanku. 

2 comments:

  1. fuhh cinte xberbalas mmg sakit sgtt kot..
    mmg.. tgk dye senyum pon oke sgt2 dah weyhh..
    kdg bkn cinte berbalas, tp cinte xterluah..
    tu lagi sakit.. knknkn? ewahhh~

    ReplyDelete
  2. ye..setuju sgt2 ngan ko cika..
    cinta tak terluah ni la perit..
    sakit sgt kan..macam diluah mati bapak ditelan mati mak

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa