visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, May 5, 2016

satu lepas satu lagi datang

Assalamualaikum..

Saat aku dah boleh buat keputusan..
saat aku hampir2 nak terima..
saat aku dah tahu apa isi hati dia..
saat tu lah muncul kembali masa lalu..

aduiii aku tahu..mmg dah macam novel dah cerita aku ni..
aku penah cakap ala dalam drama2 n novel je bende2 tu jadi..
tapi sebenarnya ada jugak yg betul..
cuma kekadang dia ada kena ngn kita...kekadang takde kene ngn kita..

contohnya macam tetiba masa ko makan kat restaurant tetibe ada lelaki misteri yg bayarkan makanan tu untuk kau..padahal kau tak tau pun siapa yg bayarkan n maybe tak kenal pun sapa orang tu..
mcm dlm drama kan..

tapi ni la yg jadi kat aku..sampai skng aku takjumpa lelaki yg belanja aku lunch tu.
nak jugak tau siapa dia..
ok lupakan pasal tu jap..

sekarang ni aku rasa taktau la wey nak pilih yg mana..
aku hampir2 je nak cakap kat ibu terima je la lamaran die..
tuptup datang plak kisah lalu..
but i'm not sure if he came to me to be friends or more than that..
maybe nak mulakan cerita baru yg sebenarnya tak sempat nak mula..

lately dia dah selalu msg aku..
so aku taknak anggap lebih..
aku anggap sebagai kawan..
kalau aku letak harapan tinggi nanti aku jugak yg kecundang..
so lebih baik aku dlm freind zone je dulu..

if ada jodoh ada lah..
kalau dia nak dia akan berusaha jumpa parents aku even dia mmg dah penah jumpa n kenal parents aku..
yelah..dulu pun duduk satu taman..
sekarang ni pun duduk dekat2 je..
so sebab ni buat aku rasa celaru jugak..

aku dah buat istikharah..
n aku rasa hati aku bukan pada yg sorang lagi tu..
tapi aku taktau la kalo aku yg mendeniedkan hati aku ni..

maybe aku berharap pada yg sorang lagi ni..
lagipun aku dah lama kenal ngn dia..
aku sebenarnya target nak nikah tahun ni..
kalau diizinkan Allah jadilah..

so sbb aku asik nak terpikir2 je bende ni sbb t aku rasa insomnia aku ni jadi balik..
haishhh teruk betul insomnia...

tadi pn tido kul 9 then kul 10 dah terjaga..
kekonon aku nak bgn kul 12 or 1 pagi..
tak dapat..kul 10 dah celik..
lagi plak aku tido bukannya lena pun sejam tu..
aku terjaga2..
sbb tu aku tido smbil dgr lagu..
so mcm boleh la nak terlelap sket2..
sekarang pukul 11.51pm..

aku tgh tgu baju aku basuh dlm mesin basuh..
esok lepas kerja nak terus balik semenyih..
tak pernah aku buat mcm ni..
sbb aku nak kejar main badminton kul 9 mlm esok kat court dekat ngn rumah wan aku..
sebab tu la aku kene cepat..
so esok aku nak masuk opis awal..
8.30 nak punch card so aku boleh balik kul 5..

jgn esok ada kerja urgent dah la..
aku betul2 nak balik kul 5 sbb kalo balik lambat opcos la jam start dari puchong tu hah sampai la ke semenyih..
adoiii parah la nnt..sbb tu harus cepat..

tetibe mcm banyak plak aku celoteh harini..
mesin basuh dah nak siap...
kejap lagi boleh la sidai..
lepas tu tido la kot..
tu pun kalo boleh tido awal la..

okla..
selamat malam..

moga esok baik2 aje..

amiinn...

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa