visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Sunday, September 13, 2015

sedihnya la haiii :'(

assalamualaikum...

aku rasa sedih sgt harini...
kenapalah aku selalu dipersalahkan dalam hal yg mcm ni..
asik2 aku je yg kene..
mcm aku ni tak pandai langsung dalam bab2 ni..

ibu kata aku bodoh..
bodoh dlm bende2 mcm ni..
bukan skali...dah banyak kali dah ibu ckp kat aku mcm tu..
ye mmg aku bodoh..tapi hati dan perasaan bukan boleh dipaksa..

kenapa bercerita mcm dia tahu segala-galanya..
padahal aku tak cerita detail pun apa sebenarnya yg berlaku..
cerita kat semua mcm aku ni takde siapa yg nak..
tak pandai nak jaga relationship..
tak pandai jaga pasangan..

hati aku betul2 dah terguris dgn kata2 tadi..
aku tak tau dah nak cakap apa..
aku sedih sangat..
sangat2 sedih..

ye..aku mmg tak suka berbicara mengenai perkara ni..
even dgn ibu pun aku still berahsia..
banyak kisah yg ibu tak tahu..
siapa yg suka aku..
siapa yg aku suka..

ibu rasa takde siapa pun yg nak kat aku..
padahal bukan mcm tu..
aku mencari calon suami..
bukan mencari pasangan yg hanya utk beberapa bulan saja..
aku mencari lelaki yg boleh menjadi imam pada aku..
yg baik..yg ikhlas...

ya..mmg aku dah jumpa siapa gerangannya..
tapi itu hasil usaha ibu jugak..
mula2 mmg aku boleh terima..
tapi lama2 aku rasa mcm aku menipu diri sendiri..
sbb ada insan lain yg bertahta kat hati aku..
tapi insan tu tak pernah tahu..
atau dia buat2 tak tahu..

tapi aku tidak menipu pasangan aku..
aku berkata padanya yang aku perlukan sedikit masa utk melupakan segalanya..
dan dia faham..
dan dia telah berikan ruang itu pada aku..
terima kasih aku ucapkan kerana memahami..
tapi tidak ramai yg tahu akan hal ni..
ibu pun tak tahu..
sbb tu ibu kata aku bodoh..
bodoh mahu melepaskan org yg dah sesuai..

sedih sangat aku rasa harini..
betul-betul sedih 

:'(    :'(     :'(

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa