visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, October 1, 2015

My 1st day

Assalamualaikum...
1 oktober 2015..1st day aku kerja setelah habis bachelor building surveying...
Company besar...aku mula2 saja gatal2 apply..dan aku tak pernah tau pun company aku tu..

Tetibe je aritu dpt call g interview..then bbrp hari lepas tu dpt call aku dpt job tu..aku mcm...ehhh!!! Biar btl dpt...

Tp dlm masa sama sepatutnya aku kene g interview kat kajang..tp tak kesampaian sbb da dpt kerja kat company skng ni...

Ok scope kerja aku mcm biasa la buat dwg..tp kali ni bukan mcm biasa..byk bende aku kene belajar..start dr zero la senang cite..autocad tu mmg la aku da excellent..cuma bende yg aku nak design ni boleh kata lari bidang sket..byk bende aku nak kene paham before aku boleh mendesign...

Company aku ni boleh dikira melayu ada brapa..majority cha ya nun alif..bos aku german..aku diletakkan dlm department IT..departmemt IT sama ofis ngn hr..aku sorang je perempuan melayu kat dlm ofis tu..department lain ada la perempuan melayu..tp jauh la...so aku rasa mcm tak best plak nak kerja lama2 kat sini..tapi taktau la lambat laun aku suke ke kan ngn company ni...aku rasa mcm aku nak lari pergi sgs balik...buat kerja yg aku suka...pergi site.. buat inspection..borak2 ngn bos department aku...bos belanja makan...alaaa rindunyaa lahh haiii...sepatutnya awl2 lg aku terus anta resume kat sgs...tp takpela..aku da tny bos aku...if aku nak kerja sgs ada ruang tak utk aku?n die kata hantar je resume...

Tapi takleh la tinggalkan company sekarang..aku ada 6 bulan utk menonjolkan diri aku..lepas tu kalo aku pny performance ok so aku akan diserap la...takpela..stakat ni aku cube je dlu sesuaikan diri...

Ok la....adioss

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa