visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Friday, May 9, 2014

ketawa itu palsu

assalamualaikum...

aku ketawa dalam pedih kadang-kadang..
tak tahu apa sbenarnya yg aku rasa..
kamu tahu ataupun tidak..tidak aku pasti..
kadang-kala kamu ingin tunjukkan sifat kamu yg dahulu pada aku..
tapi maaf..aku tidak boleh terima buat masa ini..
gurauan kamu itu tidak boleh aku terima..
aku terasa sakit..bagai terhiris hati ini..
kerna aku merasakan kamu sudah ada pengganti..
jika kamu mahu..tunjukkanlah sifatmu yg dulu..
sifat penyayang kamu yg dulu..
sifat ambil berat kamu yg dulu..
sifat mendengar kamu yg dulu..
sifat pelindung kamu yg dulu..
semangat kamu yang dulu..
aku tidak mahu yg sekarang..
kerna aku tidak mahu ada hati yg terluka..
aku tidak tahu kamu perasan ataupun tidak..
tapi sememangnya aku terguris hati..
aku makan hati pada kamu..
itu tidak kamu tahu bukan?
bukalah mata kamu..
bukalah seluas-luasnya..
aku mahu kamu tahu..
tanyalah hati kamu itu..

tetapi ada seorang yg aku rasakan dia mengerti perasaan aku..
setiap gelak tawa aku yg palsu itu aku rasakan dia tahu..
setiap gelak aku itu akan ditenung ke mata aku..
tapi aku berlagak seperti tiada apa-apa..
setiap kali aku bicara ttg seseorang itu pada dia..
dia dapat mengagaknya dengan tepat..
itu aku salute wahai teman..
aku rasa kau saja yg mengerti isi hati aku ini..
tapi aku tahu..kau juga tidak dapat melakukan apa-apa..
ini semua demi persahabatan..
oleh itu aku serahkan segalanya pada yg Maha Berkuasa..
biar masa yang menentukan

No comments:

Post a Comment

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa