visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Thursday, March 10, 2011

Hari ni aku gelak ikhlas...

Salam...

Tajuk entri macam apa la kan..
Selama ni tak ikhlas ke aku gelak??
Bukan macam tu cuma kali ni aku gelak sebab rasa kelakar sangat.
Ceria sangatlah aku gelak..kikikik...

Macam dah lama aku tak gelak. 
Last gelak masa tengok kungfu panda hari jumaat lepas ngan ayah.
Aku ni dah banyak kali tengok cerita kungfu panda still nak gelak jugak.
Sebab lawak dia cam spontan gitu even though kartun pun.
Apsal aku gelak ari ni?cer cite..cer cite..
Alkisah aku tengah makan kat depan tv. Kucing-kucing aku pun kat keliling aku duk ngadap aku makan.
Yang buatkan aku gelak sakan sebab po'eh tengok aku makan pastu lidah die tersentil.
Kalo tyme tu ade handphone kat sebelah aku dah snap dah gambar po'eh.
Comeiiiiiii shaangaattt!!!!sangat..sangat...comellll.....

 tengok po'eh tido pun sentil gak lidah die..comel kan

Berminit-minit aku gelak. Po'eh muka tak besalah je. 
Agaknya dalam hati die mesti pelik tengok aku gelak.
Gelak punya gelak terus kenyang perut aku ni.
Hah tu la sapa suruh gelak tyme makan. Tapi aku usaha gak abiskan nasi aku.
Hari ni aku buat ikan masak taucu, sambal ikan bilis (hidangan wajib) ngan sayur kacang buncis.

Few hours later....
Aku naik atas ke bilik aku nak pergi toilet aku. Malas nak bukak lampu bilik terus je nak bukak lampu toilet.
Sekali jalan punya jalan...............
'meeoowwww'
oppppssssss!!!terpijak si tam...
Ahahaha die dah la hitam. Memang tak nampak la kan tam tengah tido kat situ.
Sedap je tam lepak kat bilik aku.
Nasib baik tak terpijak kuat. Sempat angkat kaki.
Pastu terbahak-bahak r aku gelak. Yang tam ni pun tengok aku.
Pastu pujuk la tam tu. Kang majuk pulak even die kucing pun tau merajuk.

 tengok tu tam tido...tido je la mereka ni..tam siap peluk bantal lagi

Hah tu la die. Hari ni aku dapat gelak ikhlas.
Fuh best...

2 comments:

  1. hahahha baguslah,
    ayat ko lebey kurg je ng aku,
    nikmt giler bile dpt gelak iklas kn? kehkeh
    po'eh? apo ko polik bona nmo kucing ko?hhahhaa~

    ReplyDelete
  2. hah tu la pasal...mmg nikat..
    name po'eh tu sbb mase die kecik2 tyme sebulan cmtu umo die, die garang...bile nak usik die buat bunyik po'eh..sbb tu la lekat name die po'eh...

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa