visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Saturday, January 14, 2012

pakai inai je ingat dah kawen

Salam..

Aku suka pakai inai. Kalau dulu-dulu masa skolah aku tak pakai inai sbb kan tak boleh pakai ke skolah. Bila dah habis skolah baru aku pulun pakai. Aku ingat lagi masa dulu kawan-kawan aku ramai pakai inai and esok pulak ada sportcheck..hah apa lagi masing-masing mengikis kuku nak bagi hilang inai. hahaha..lawak je...aku ingat lagi macam mana bae n adiey punya la kecoh nak hilangkan inai tu. kecoh la jugak kat ostel tu mase batch form3 mase tu..lawak la...

Tapi sekarang ni dah boleh pakai inai puas-puas dah. Takde sape nak halang. Tapi kan dalam sebulan ni kan dah berapa orang dah tanya aku dah kawen ke. Aikk pelik je kan. Masalahnya orang yang aku tak kenal tanya. Masa interview uitm hari tu, lecturer tu tanya maybe sbb die tengok aku pakai inai skali ngan cincin. 

Masa tu dah habis interview aku nak bangun la keluar, tetibe die tanya. Aku pun tegaskan la aku single lagi. Hahaha..tegaskan ehhh. Ingat dia nak ngorat ko le tu...

Lepas tu hari tu ada posman datang hantar pos laju. Nak kene sign n tulis nama. Abang posman pun tetibe tanya "baru kawen ke?"

aku pun cakap takde la. so dlm hati aku cakap mesti die nampak inai aku ni. cekap betul mata mamat ni. walhal inai ni dah nak pudar dah kot.

So adakah jodoh aku dah nak sampai?hahahaha...umo pun bukan muda lagi..tahun ni dah 23...apa??dah 23 dah ko najlaa...haishhh belum jumpe mr. right lagi la. macam mana ni...cemas ni cemas (intonasi cikgu ley peng) kiikikik...umo aku dah nak 23 tapi kan ramai lagi yg 1st tyme jumpe aku, ingat umo aku 18 tahun...wahhh bangga ni..bangga nihhhh...

Tengah-tengah menaip ni aku tengah dengar lagu mr know it all...u think that u know me...That's why I'm leaving you lonely, lonely....Cause baby you don't know a thing about me

ok byep

7 comments:

  1. wahhh mmg xlame lagi lah jodoh ko tu diklaa,
    ha'ah la kn umo dah 23,
    mmber2 aku pon ramai tnye sbb dulu konon2 dah kate umur 25 nk kawen,
    tp xjumpe mr. right lagi, cmno ni weyyyy??
    hahahaha~~

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..mr right lum jumpo..
    xpo2 ado 2 taun lg hah..
    eleh ko tu byk je mr right aku tgk..cume ko je xnk kan..kan..

    ReplyDelete
  3. nak kawinnnnnnnnnnnnn... hehehe...

    ReplyDelete
  4. cak nak kawinnn ye...
    cepat..yg tua dulu..nnt langkah bendul lak..haha

    ReplyDelete
  5. huhuhu... btul btul btul tu.. chika byk plihan sbenanye...
    xpe xpe, smpai mase insyaAllah...

    lala.. toinggggg langkah bendul apenye... sbaye je kte...
    kite same2 kawin ye.. lgi awai lgi baguih kan... ??? hehheee~~

    ReplyDelete
  6. ala cak kan tua bbrp bulan..haha..
    btl tu..lg awal lagi baguih..

    ReplyDelete
  7. alaaaa awal bape bln pn nk kire ke beb...??? cehhhhhhhhhh~~~
    yes! awal2 mmg bgus...

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa