visit us!!

About Me

My photo
Hi... I am a simple person. Education: tadika maria, sk semenyih, sk seri sekamat, sk taman rakan, smk bandar baru sg long, smk engku husain, psis- diploma in architecture. uitm - bachelor in building surveying.

Buat renungan...

Bala bencana berlaku di merata-rata. Apakah dunia sudah sampai ke penghujungnya ? Apakah kita masih seronok & leka ? Bagaimana pula dengan iman kita?

Monday, August 8, 2011

Pelangi itu

Berbicara kamu tentang pelangi
yang pernah kamu rindui dan sayangi
aku hanya mendengar kisah pelangi lalu
kisah duka, kisah suka, pahit dan getir
maafkan pelangi yang pergi tanpa disangka

kamu tidak pernah tahu
pelangi yang kamu sayangi itu
adalah pelangi yang juga aku rindui
yang aku kasih sejak dahulu

aku tidak sanggup berterus terang  pada kamu
kerana tidak ingin apa-apa berlaku pada persahabatan ini

melihat aku di langit sana
semakin gelap dan kelam
seandainya kamu tahu
pelangi yang kamu sayangi itu
juga adalah pelangi
yang muncul di mata hatiku

bagaimana perasaan aku?
pernahkah kalian merasa?
mendengar rintihan tentang pelangi
yang sebenarnya juga aku sayangi

sungguhpun begitu
aku tetap menyayangi kamu wahai pencerita pelangi
aku mengundurkan diri demi kamu
ingatlah bahawa
aku sayang kamu pencerita pelangi

aku tetap begini, mendiamkan diri
tanpa berbicara tentang pelangi itu
aku hanya mampu mengukir senyuman
walaupun hati aku merintih pilu

aku hanya melihat pelangi itu
dari luar cermin kaca
inilah cara aku menyayangi pelangi
hari ini, esok dan akan datang

senyumlah kerana itu ialah yang terbaik buatku...

jijldsseksanyarjiglarsuiblehukiteadhatifgtekatkekasihserkwnsndirik..aqdenakluahtakjuidpt..tersksetujiwa..kalouoruiluahnntepershbtntunpulaktkt trjejs..aqplkslaludgrrnthndiedngsipelangi..tautakapeygaqrs?sgtruyhibe..erfsgtyusedihghersbbdiextw ygtuaqpunseadhatiktpelangidie...isk..iskk :'(

2 comments:

  1. nice.. biarpun abg x faham maksud tersirat disebalik kisah pelangi tu~ tp abg percaya, nilah cara terbaik yg dapat seorang bloggerz buat utk melepas emosi ke atas layar maya sndiri,
    biar hanya penulis sendiri yg memahami sedang yg lain pula boleh sekadar menghayati ^_^

    like ur words :D

    ReplyDelete
  2. tenkiu abg rizqan :)
    btl ckp abg rizqan tu..kdng2 lepaskan emosi kat sini dpt buat hati ni rase kurang beban..

    ReplyDelete

Islam Itu Indah

Elakkan diri menjadi Islam baka kerana tiada nilai tiada harga. Datang syaitan dengan godaan, hilang Islam hilang iman, tenggelam dlm noda tenggelam dlm dosa